Pages

Tuesday 6 May 2014

WOW WOW WOW

WOW WOW WOW.... Itulah kata-kata seorang tuan rumah apabila plaster ceiling rumah nya siap sepenuhnya dan di pasangkan lampu. Terserlah kepuasan hati dengan terbentuknya plaster ceiling yang cantik lagi menarik. Sebab itu lah setiap kali pelanggan aku yang panggil untuk buat renovation rumah mereka, aku selalu tekankan minta depa buat plaster ceiling sekali yang bukan biasa-biasa tapi ada rekabentuk tertentu supaya nanti rasa puas itu akan membuat tuan rumah tersenyum lebar.

Memang kita boleh tambah rumah belakang, buat kabinet dapur yang U shape, L shape, I shape... atau pasang kipas yang mahal-mahal dengan lampu LED yang harganya RM200, tapi kalau tak buat plaster ceiling yang WOW WOW WOW memang bagi aku tak complete kegembiraan masuk rumah baru.

Petang tadi setelah bertungkus lumus nak siapkan rumah member baik aku masa kat universiti dulu, balik tu lebih kurang dalam pukul 6 aku pergi jumpa kawan kat Bertam Perdana 3. Sambil-sambil tu aku sempat bertegur sapa dengan salah seorang tuan rumah yang aku pernah buat ceiling rumah dia tahun lepas. Aku dah lupa sebenarnya design plaster ceiling rumah dia ni, dan aku pun minta la dia tunjukkan untuk aku remind balik. Dan.....  bila buka ja pintu dan dia pasang lampu ceiling dia... mulut aku pun terkeluar perkataan WOW WOW WOW WOW......

Haaaa... kalau hampa nak tau macam mana design dia... aku pun nak share dengan semua. Actually design ni aku cipta special untuk satu rumah ni area bertam perdana 3 juga la tapi aku tak ambik gambar. Dan lepas tu bila customer tengok design ni pakat-pakat nak tiru dan termasuklah kontraktor lain pun tiru juga design ni. Aku tak kisah pun sapa-sapa nak tiru, lagipun mana ada cop pun yang mengatakan yang aku pencipta design tu. Yang aku pasti dan yakin memang aku tak ciplak mana-mana design orang lain masa aku mula-mula buat dulu.


Sebenarnya masa aku kata WOW WOW WOW WOW tu aku terkejut dengan color biru lampu simpan dia tu. Cantik tapi sesetengah orang tak suka color ni, dan aku pun selalu suggest color lampu simpan seeloknya pilih color kuning atau warm macam gambar kat bawah ni. So, hampa bandingkan lah perasan hampa bila memandang dua color lampu simpan ni dengan design plaster ceiling yang sama.



Bagi aku design ni memang sempoi dan best sangat. Sebenarnya aku reka plaster ceiling bentuk macam nie sebab tuan rumah ni berselisih faham dengan isteri dia. Kedua-dua nak pulau dan lampu simpan, cuma yang isteri tak nak CT wood tapi si suami nak ada CT wood. Bila aku tanya isteri dia pasai apa tak nak CT wood, dia kata CT wood akan menggelapkan ruang tamu rumah dia dan dia lebih suka putih semua. Si suami pulak kata dia nak CT wood sebab design terkini dan ada stail. Jadi aku pun cadang kita letak sikit saja CT wood dan lebih kan suasana putih yang si isteri nak. So dipendekkan cerita depa pun amat suka lah dengan design yang aku cadang tu. 

Jadi sapa-sapa yang berminat dengan design kat atas tu boleh lah call atau lebih baik SMS ja sebab bila aku tengah buat kerja aku selalu letak HP merata. 

Zalie - 017 4823283

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Adakah kerja2 tuan dijalankan di lain2 negeri? Say SEREMBAN?

    ReplyDelete
  3. Adakah kerja2 tuan dijalankan di lain2 negeri? Say SEREMBAN?

    ReplyDelete
  4. Di perak bgn serai ada buat tak?

    ReplyDelete