Pages

Tuesday 7 January 2014

PERMULAAN 2014

Permulaan 2014 yang tetiba ja jadi sibuk. Walaupun penutup 2013 agak memeningkan kepala dengan masalah kerja kat sana dan kat sini yang mencabar minda tapi alhamdulillah 2014 datang dengan memberi cahaya rezeki yang lebih baik Insyaallah. Permintaan dari customer agak mencabar minda tapi aku yakin dengan usaha yang sedikit lebih mungkin menghasilkan kejayaan yang besar.

Mahu tak pening kepala bila customer aku minta aku propose macam mana nak kurangkan penggunaan elektrik bagi keseluruhan bangunan di bawah seliaan mereka. Dengan bahasa yang lebih difahami kerja aku kena design a new POWER MANAGEMENT SYSTEM. Mereka ni ada masalah apabila banyak lampu, kipas, aircorn dan lain-lain bagi bilik-bilik meeting, toilet, pejabat dan sebagainya selalunya terpasang walaupun tiada orang di dalamnya. Jadi untuk menyelesaikan masalah itu, satu kaedah terbaik perlu dipasang contohnya pasang sensor ke, atau apa-apa mekanisme yang boleh mengawal pengunaan elektrik.

Fuhh... nampak macam senang tapi bila aku mendalaminya... perhhhh ... pening juga sebab setiap bilik yang dimaksud mempunyai kretiria yang berbeza. Jadi aku tak boleh nak propose satu design untuk di pasang bagi semua bilik. Aku kena katogerikan bilik-bilik dari segi penggunaa dan kemudian baru design system untuk bilik-bilik tersebut.... Harap-harap aku dapat solution terbaik untuk kerja ini.

Belum selesai hal di atas tu tetibe je partner aku bagitau yang customer lain plak call minta proposal untuk buat maintenance bagi medical equipment kat tempat mereka. Actually kerja ni memang kami dah plan nak buat dari tahun 2012 lagi, tapi tak sangka pulak masuk ja 2014 hasrat tu seolah macam akan tercapai. Yang bestnya minggu lepas ja aku baru draf surat bagi permohonan untuk membuat sevice maintenance kat tempat tu. Tak sangka pelak yang mereka seolah-olah mendengar dan merasa apa yang aku sedang buat. Hari ni partner aku pergi meeting dengan mereka, harap ada positive news esok.

Apapun kerja membekal 2 unit tong sampah RORO untuk MPPP dah selesai, coming soon mereka order lagi sebiji pulak dan insyaallah 2 hari lagi boleh hantar. Kerja membekal yang lain-lain pun dah dapat payment macam Air Compressor 10Hp, filter dll.




No comments:

Post a Comment